Sajat Hulur Bantuan Gaya Ebit Lew Di Puji Ramai, Namun Air Tin Redbull Jadi Pertikaian.

Hiburan Santai Semasa

Itulah antara kata-kata nista yang dilemparkan oleh netizen pada salah satu posting usahawan terkenal, Sajat. Mana tidaknya, dirinya dikatakan seorang lelaki tapi menyerupai seorang wanita sehinggakan sanggup menukar jantina.

Isu ini timbul apabila dia memuat naik video yang menunjukkan dirinya cuba membantu orang susah di sekitar kawasan Johor. Erti kata lain, Sajat ikut cara Pendakwah Bebas, Ebit Lew yang sentiasa dan banyak membantu orang susah.

Lihat video untuk lebih mendalam

Antara bentuk bantuan yang diberikan adalah duit sumbangan sebanyak RM200, barang keperluan harian seperti beras, kicap, Milo dan banyak lagi. Malah, dirinya cuba lakukan kebaikan seperti ini pada setiap bulan. Wah! Bagusnya Sajat mula ikut cara Ustaz Ebit Lew.

 

View this post on Instagram

 

Setiba nya sajat di tempat ini,hati sajat sayu melihat keadaan rumah yang sangat daif,masih ada lagi rumah yang macam ini untuk mereka berkeluarga.. Ya Allah,kau mempermudahkan urusan keluarga ini..sedih teramat amat sajat melihat keadaan ini😭😭😭…di situ lah mereka mandi,di situ lah di masak,di situ jugak mereka tido😭😭. . . Mungkin Allah dah aturkan secantik cantik nya ,keluarga ini bertemu dengan sajat,sajat dapat tahu tentang keluarga ini dari customers sajat,beliau yang memberi tahj tentang keluarga ini.. . . Dengan rezeki sajat ada ini,sajat akan mengambil rumah sewa 🏠 yang lengkap dengan kelengkapan rumah buat 2 keluarga ini untuk membesarkan anak dengan selesa..takpe lah tiap tiap bulan biar lah sajat bayar semua sewa rumah baru itu nanti.. tak sanggup sajat melihat keadaan rumah usang yang macam ini.. hanya Allah sahaja yang tahu keadaan mereka.. . . Doakan sajat dapat membantu untuk mereka yang lain.. mungkin rezeki yang sajat ada ini,dapat sajat meringankan beban mereka yang lain.. 😭🙏🏽 . . #misinursajat #rezekikudikongsibersama #syukur #nursajat23

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on

Lihatlah video yang dikongsikan sepanjang proses membantu dua buah keluarga keluar dari kesulitan hidup. Apa yang Sajat sumbangkan adalah mencari dan memberikan rumah sewa yang dibiaya sepenuhnya serta diberikan kelengkapan rumah yang lengkap untuk memberi keselesaan untuk membesarkan anak si kecil.

“Tolong pun tak dapat pahala..”

Tak cukup dengan itu, ada juga netizen menjatuhkan hukum sedangkan sesiapa pun tiada hak untuk menentukan siapa dapat pahala dan siapa dapat dosa atas tindakan seseorang kerana itu semua kerja Yang Maha Adil.

 

Doakan yang terbaik

Walau apa pun niat Sajat dan apa yang dia dah lakukan sebelum ni, sebaiknya jangan kita terlalu cepat menghakimi pahala dan dosa seseorang kerana itu adalah rahsia Allah.

Antara komen netizen

Namun apa yang menarik perhatian dan pertikaian netizen setelah terlihat air tin Redbull di dalam kereta sajat..

sumber asal : donna.com.my