(Video) ‘Ada sebab peIuk macam ni..’- N4ngis Dan PeIuk Cium Kvbur Mak, Anak Nafi Ratapi Pemergian Ibu

Keluarga Viral

KehilIngan insan tersayang adalah antara m0men yang bakal dirasai oleh semua insan yang berny4wa. Saat tersebut pasti akan menjadi antara saat yang paling svkar dan ped1h untuk dilalui. Namun, sebagai Muslim, kita perlu r3da dan ikhIas menerima takd1r Allah SWT.

Begitulah yang dilalui oleh seorang wanita ini apabila terp4ksa menghadapi detik kehiIangan insan tersayang yang bergeIar ibu.

Anak men4ngis di kvbur mak

Kisah sed1h itu dik0ngsikan oleh seorang pengguna TikTok yang dikenali dengan nama Leonyrose. Difahamkan, ibu kepada wanita ini telah menghembvskan n4fas terakhir akibat C0vid-19.

Wanita ini mengakui sangat terkiIan tidak berkesempatan melihat dan menc1um ibu tercinta buat kali terakhir kerana pada ketika itu dia bersama keluarga sedang menjalani ku4rantin.

Berdasarkan video pendek itu kelihatan wanita tersebut sedang men4ngis sambil berd0a untuk arw4h. Tak digambarkan betapa sed1h dan per1tnya wanita ini men4han rindu terhadap arw4h ibu tercinta.

Biarlah apa orang lain nak cakap. Aku dah tak kisah. Yang penting Allah SWT tahu apa yang aku rasa. Allah tahu niat setiap hambaNya. Rindu setengah m4ti.

‘Saya b0rak-b0rak dengan mak’

Menjengah di ruangan k0men, ada segeIintir net1zen mempers0alkan t1ndakan wanita ini yang seakan mer4tapi pemergian arw4h namun wanita ini tampil menjelaskan bahawa dia masih tahu ad4b di kvbur dan hanya Allah SWT yang mengetahui segalanya.

Jelas wanita ini lagi, video tersebut diambil selepas dia membaca Yassin untuk disedek4hkan buat arw4h.

Maaf kalau ada yang ingat saya hanya mer4tapi kalian siIap. Saya masih tahu ad4b datang kvbur, ini selepas saya baca Yassin. Saya b0rak-b0rak dengan mak, saya nak peIuk mak saya.

Video yang dik0ngsikan itu telah mendapat lebih daripada 200k t0ntonan dan menerima pelbagai re4ksi daripada net1zen. Kebanyakan daripada mereka turut seb4k selain merasai apa yang dilalui wanita ini.

Sed1hnya….

Video penjeIasan

‘Mak saya dengar suara saya’

Jangan r1sau saya masih tahu adab..

Takpe sis.. n4ngis lah sepuasnya sis..

 

Semoga r0h arw4h mak saudari di tempatkan di kalangan para soIihin dan soIehah.. Al-fatihah..

 

Sumber: Leonyrose, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.