Sebelum Pemergian Arwah, Bapa Ceritakan Anak Sempat Kongsi ‘Status hiba’ Buat Dia & Isteri

Hiburan

GADIS yang m3ninggal duni4 ketika membeli aksesori telefon bimbit di tempat kerjanya di Seksyen 13 dekat Shah Alam pada Ahad lalu sempat memuatnaik satu status ‘meruntun hati’ di WhatsAppnya beberapa jam sebelum pergi menghadap Ilahi.

Perkara itu dikongsi Norazlan Mokhri, 47, bapa kepada Allahyarham Nur Izzah Izzati selepas dimaklumkan isterinya mengenai perkara itu, pagi Rabu.

“Aku berdoa agar virus ini (k0r0navirus) dijauhkan daripada menyentuh kedua ibu bapaku, adik-beradikku, saudara mara, rakan-rakan, kenalanku dan semua warga Malaysia. Amin,” tulis Nur Izzah Izzati di status WhatsAppnya, kurang lima jam sebelum dia m3ninggal duni4.

Menurut Norazlan, dia terkejut melihat status anak bongsunya itu yang memohon kepada Allah agar keluarganya dan juga rakyat Malaysia dij4uhkan daripada w4bak berb4haya itu.

“Saya dapat tahu tentang status WhatsApp arwah apabila dimaklumkan isteri saya. Isteri saya tiba-tiba tunjuk (status) dekat saya sambil nangis.

“Bila tengok status tu memang saya terkejut, mengalir air mata saya. 4rwah macam dah tahu dia akan pergi.

Tambah Norazlan lagi, dia sempat menemani anaknya itu keluar buat kali terakhir kira-kira pukul 3 petang Ahad lalu.

“Pada hari kejadian, saya tak berniaga kebetulan 4rwah cuti sebab nak pergi kenduri tunang kawan dia.

“Lepas tu arwah ajak saya keluar beli barang. Sampai dekat kedai, saya cakap dekat 4rwah saya tunggu dalam kereta. Selang lima minit kemudian kawan dia tiba-tiba datang kat saya beritahu 4rwah p3ngsan.

“Saya pun bergegas keluar. Waktu tu saya tengok dia macam dah kejang dah. Saya tengok tangan dia dah biru. Saya urut tak boleh. Saya dapat rasakan nadi dia dah tak ada,” katanya.

Jelas Norazlan, dia terus mengangkat Atie masuk ke dalam kereta sebelum membawanya terus ke hospital berdekatan premis itu bersama seorang rakannya.

“Saya terus bawa dia ke wad kec3masan. Masa tu doktor segera beri bantuan tapi 4rwah tetap tak beri sebarang respons.

“Doktor cakap nak cuba lagi sekali tapi saya minta doktor untuk berterus-terang mengenai keadaan anak saya. Saya kata kalau dia ada atau tak ada saya redha je. Lepas tu barulah doktor cakap anak saya dah tak ada sebenarnya,” katanya.

Norazlan berkata peme3gian Atie benar-benar memberi kesan kepada keluarga terutamanya dirinya yang amat rapat dengan anak bongsunya itu.

“Pem3rgian dia memang beri kesan pada keluarga tapi saya paling terasa betullah sebab dia amat rapat dengan saya. Dia anak yang manja. Dia juga jenis happy go lucky.

“Saya masih lagi ingat sebelum dia m3ninggal dia sempat deko bilik tidur dia. Dia tanya saya nak letak cermin dekat mana? Saya pun tolong angkat katil dia sebelum kami keluar.

“Saya memang tak perasan sama ada itu perlakuan pelik dia. Jadi saya ikutkan saja. Rupa-rupanya itulah hari terakhir dia sebelum pergi buat selama-lamanya,” katanya.

 

Sumber: mstar via semua berita