(Video) Sekumpulan Remaja ‘Lepak’ Tepi Jalan M4ki Hamvn Rakyat Suruh Duduk Rumah

Ketika ini, segala aktiviti berhimpun ataupun berkvmpul yang boleh menyebabkan kerumunan di sesuatu tempat sangatlah diIarang. Jika ingk4r dan sampai ke pengetahuan pihak berkuasa, k0mpaun ribuan ringgit sudah menanti anda.

Pelbagai cara kerajaan dan juga inisiatif individu untuk memberikan pesanan kepada semua supaya kekal duduk di rumah jika tidak ada sebarang keperluan untuk keluar bagi mengelakan penuIaran w4bak C0vid-19 yang kian ‘menggiIa’ di Malaysia.

Bukan main k4sar bagi pesanan

Namun, sekumpulan remaja mempunyai ‘cara’ yang lebih ekstr1m untuk memberi pesanan dengan mer4kam video dan mem4ki hamvn meminta orang ramai duduk dirumah.

Video berkenaan tular selepas dimuat naik kembali satu akaun Twitter menggunakan nama @ellyanghandsome apabila berasa tidak senang melihat tingkah laku remaja tersebut.

Sudah-sudahlah menag1h perhatian di sosial media

Walau bagaimanapun, video berkenaan membuatkan netizen ‘beng4ng’ apabila mereka sendiri tidak duduk dirumah dan bersenang-lenang melepak di tepi jalan. Bahasa yang digunakan juga sangat k4sar dengan menc4rut-c4rut menggunakan kata-kata kes4t.

Sehubungan dengan itu, rata-rata net1zen yang menonton video tersebut langsung terkejvt kerana tiba-tiba sahaja dim4ki oleh kumpulan remaja tersebut.

Mereka juga berasa raIat melihat pergauIan remaja sekarang yang  semakin kvrang berad4b lebih-lebih lagi ketika berbahasa dan memuat naiknya ke media sosial.

Family apa macam tu, muka lain2

Mereka ni yang patut dapat m4kian!

Bersyukvr dulu tah hidup dalam c1rcle macam ni

 

Sumber: Twitter @ellyanghandsomen, OMM (Nuha Kefli)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.