“Semua b0rder tvtup ng0k! Bahal0l”- Sajat n4fi ke Thailand sebenarnya di JB

6 April lepas, usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, atau Sajat dipercayai sedang bersembvnyi di Thailand selepas mengh1langkan diri svsulan w4ran t4ngkap dikeluarkan mahk4mah.

Harian Metro melaporkan bahawa sumber terdekat memberitahu bahawa sama ada dia menggunakan lalvan t1kus atau menggunakan pakej perlancongan yang membenarkan pelancong asing memasuki negara berkenaan selain kvnjungan perniagaan.

Kes pel4riannya itu diakui oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador sendiri, namun begitu tidak dinyatakan secara spes1fik l0kasi pelar1annya.

Sajat respon ada kat mana

Sajat n4fi lari ke Thailand, sebaliknya ada di JB?

Namun begitu, dalam satu perk0ngsian  menerusi Instagram hari ini, Sajat men4fikan bahawa dirinya kini sedang berada Thailand, dia mend4kwa dirinya kini sedang berada di Johor Bahru apabila ada ntizen menegvr dirinya.

“hahahaha hey org ada kat jb la ngok!!!! Cel4h mana nak pergi thailand tu?? Ko Ingat bapak Aku wakil rakyat thailand ker!! Semua b0der tvtup ng0k!! Bahal0l 😆😆😆😆”

Sumber: Instagram

Dalam resp0n k0men itu, Sajat menyatakan bahawa dia sendiri akui bahawa dirinya tak boleh l4ri ke negara tersebut kerana sempadan ditvtup berikutan dengan C0vid-19 ini.

Untuk rek0d, Muhammad Sajjad telah mencetvskan kontr0.versi apabila dia ada memuat naik video mahu keluar daripada Islam selepas mengh1langkan diri svsulan w4ran t4ngkap dikeluarkan mahk4mah terhadapnya berhvbung kes dikendalikan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (Jais).

Sajat bersembvnyi di Thailand – KPN

 

 

Terdahulu, sumber memberitahu Harian Metro bahawa, Sajat kini sedang bersembvnyi di Thailand.

Ditanya bagaimana dia l0los ke negara jiran itu, sumber itu bagaimanapun tidak mended4hkannya.

Menjadi pers0alan sama ada Sajat menggunakan lalvan t1kus untuk keluar dari Malaysia ke Thailand ataupun dia menggunakan pakej perlancongan yang membenarkan pelancong asing memasuki negara berkenaan selain kvnjungan perniagaan.

Sementara itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador ketika dihvbungi menges4hkan bahawa Sajat kini sedang berada di negara jiran namun beliau tidak menyatakan negara dimaksudkan.

“Ya dia kini berada di negara jiran. Cuma saya nasihatkan kepada dia pvlang dan pergilah ke mahk4mah,” katanya kepada Harian Metro.

Harian Metro sebelum ini melaporkan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) sudah berk0ngsi maklumat berkaitan usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, atau Sajat yang did4kwa berkemvngkinan sudah berada di luar negara.

Ketua Pengarah Imigresen Datuk Khairul Dzaimee Daud dilaporkan berkata, bagaimanapun pihaknya tidak akan mended4hkannya kerana dikhuatiri mengg4nggu sias4tan.

Muhammad Sajjad mencetvskan kontr0versi baru-baru ini apabila memuat naik video mahu keluar daripada Islam selepas mengh1langkan diri svsulan w4ran t4ngkap dikeluarkan mahk4mah terhadapnya berhvbung k3s dikendalikan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (Jais) mengikut Sksyen 10, Enakmen Jnayah Syariah Negeri Selangor.

KPN: BaIiklah Sajat, mvncul di m4hkamah…

IGP: Police will help investigate meat cartel case | Malaysia | Malay Mail

Terdahulu, Polis menggesa usahawan k0smetik kontr0versi, Nur Sajat agar kelvar daripada persembvnyian dan berhadapan dengan k3s di Mahk4mah Tinggi Syariah Shah Alam.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, kepvtusan Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman untuk bersembvnyi adalah sangat an3h kerana dia tidak mengh4dapi tvduhan ser1us di mahk4mah.

Tambah Abdul Hamid, buat masa ini, belum ada perkembangan mengenai kedudukan usahawan tersebut.

“Saya harap dia bertanggvngjawab, itu pr1.vate l1fe dia, saya tahu, walau sedang bersembvnyi, dia masih lagi hendak mencvit perasaan orang ramai (dengan kenyataan dan t1ndakan yang dilakukannya).

“Saya minta dia bal1k dan pergi ke mahk4mah. Dia sudah memang di luar negara, masa dia l4ri dari mahk4mah itu kita tidak dapat k3s4n, hanya kita tahu lebih kvrang dia di mana.

“Kita ada tekn1k mengesan m1salnya ada di Kedah, Perak, kita cuba hendak men4han dia di sempadan. Tetapi kena faham, sempadan kita bukan sahaja temb0k, kalau mereka gunakan l0rong t1kus ini, svkar bagi kita,” ujarnya.

“Dia masih bersembvnyi, kalau dia nak muat naik aktiviti dia, tak apa lah, kita tvnggu kerana jer4t tidak akan lvpa pel4nduk. Dia (akan) bal1klah,” katanya.

Pada 6 Januari lalu, Nur Sajat meng4ku tidak bers4lah atas pertvduhan itu yang dibacakan jurubahasa di hadapan Hakim Syarie Mohamad Khalid Shaee @ Shaii.

Dia did4kwa melakukan perbuatan itu dalam majlis bacaan Yasin dan solat hajat, pada 7.30 malam, 23 Februari 2018 di prem1s kecantikannya, Nursajat Beauticion, Jalan Serai Wangi G16/G, Seksyen 16, Shah Alam.

Bagi perbvatan itu tertvduh did4kwa mengikut S3ksyen 10(a) Enakmen Jnayah Syariah (Negeri Selangor) 1995 yang mempervntukkan hvkuman tidak melebihi RM5,000 atau penj4ra tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali, jika sab1t kes4lahan.

 

Sumber: LM, Harian Metro, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.