‘Dia lebih pent1ngkan h4ti dia, svami dan mentva’ – Chef Wan

Keluarga Tempatan Viral

Kuala Lumpur: Keme.lvt membab1tkan chef selebr1ti, Datuk Chef Wan dengan anaknya juga pelakon, Serina Redzuawan bagai tidak berkesvdahan.

Terbaharu, Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail, 63, mende.d4hkan bagaimana Serina yang mengat.4kan dirinya sudah dim4.lukan berdasarkan beberapa kenyat.aannya di Instagram sebelum ini.

CHEF Wan sedang membuat pemeriksaan doktor. FOTO IG _chefwan58 CHEF Wan sedang membuat pemer1ksaan doktor. FOTO IG _chefwan58

“Anak saya cakap kenapa saya a1.bkan mereka. Katanya, nanti svami kena t1ndakan tat4t3rtib atau dibvang kerja. Katanya lagi m4lu kedua ment.vanya sebab isu ini. Bvkan dia ingat h4ti bapa dia ini yang dit1pu oleh mereka. Kita mendapat m4lu.

“Ntizen tak tahu hvjung p4ng.kal pula m4ki h4.mun tak tentu f4sal mahu pun dan semua kawan mereka menyeb3lahi perbvatan mereka. Kenapa tak fikir 1000 kali nak buat Rina (Serina) sebelum semua ini berlaku?

“Semalam isteri tva meng4ku mereka k4hwin sebelum dia dicer.4ikan. Kant.0i lagi. Biarlah orang tahu cerita sejvjur jvjurnya agar bapa kau ini tak jadi m4ngsa dim4ki h4mun oleh orang. Ber4ni kerana benar Rina. Dia lebih pent1ngkan h4ti dia, svami dan mentva,” katanya.

Menerusi h4ntaran yang mem4parkan dirinya sedang membuat pemer.1ksaan d0ktor, Chef Wan meng4kui berh3nti membaca k0men ntizen di laman sosial.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

“H4ti saya berde.gvp kenc4ng dua malam yang lalu. Saya cakap kepada diri bahawa saya akan meng4lami ser4.ngan jant.vng kerana saya mer4sa tercek1k. Saya berh3nti membaca semua k0men di IG.

“Saya tel4n piI tidvr untuk menvtup minda dan h4ti saya yang tertek4n dari semua mas4lah ini. Sama seperti Doktor, saya menjadvalkan pemer1.ksaan perv.batan tahvnan saya hari ini di h0spital Glene4gle dan uj1an C0vid-19 untuk kali ketiga. Mari buat pemer1.ksaan menyelvruh,” katanya.

Perkahwinan Serina makin h0t! Serina Bgtau Bvkan Svami 0rang, Sekali Bek4s Isteri Ded4h Segalanya

SEMALAM kontr0.versi pern1kahan Serina Redzuawan dengan lelaki bernama Meor Mohammad Aidid Meor Jamaluddin nampaknya semakin rum1t apabila ia did4kwa berlangsung tanpa pengetahuan dan kebenaran isteri pertama.

Tampil menjelaskan situasi sebenar, wanita bernama Nur Hamizah Shaffee, 34, mend4kwa dia adalah isteri kepada Aidid ketika Serina dan svaminya mendirikan rumah tangga.

Malah Hamizah juga meny4ngkal d4kwaan Serina bahawa Aidid berstatus dvda ketika mereka bern1kah secara senyap di Perlis.

May be an image of 2 people

May be an image of 10 peopleGambar kenangan perkahwinan Hamizah dan Aidid.

“Saya cuma nak bersihkan nama keluarga, sebab tu saya beritahu perkara sebenar. Saya tak tahu kenapa mereka (Serina dan Aidid) perlu men1pu. Memang benar Aidid berkahwin dengan Serina ketika dia masih svami saya yang sah.

“Sebenarnya hvbungan saya dengan bek4s svami pun tiada sebarang mas4lah dan kami jalani kehidupan bahagia biarpun kadangkala terpaksa berj4uhan kerana kerja masing-masing,” kata Hamizah kepada mStar.

Hamizah yang juga seorang pensyarah di sebuah kolej antarabangsa di Kampar, Perak mendirikan rumah tangga dengan Aidid pada 8 Ogos 2015 dan mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Bagaimanapun menurut Hamizah dia dicer4ikan Aidid, dipercayai seorang pegawai kanan polis berpangkat Inspektor yang bertugas di sebuah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) pada 9 Mac lalu.

Pelvkan terakhir Hamizah dan Aidid di mahk4mah sebelum sah bercer4i.

“Ikutkan saya nak berdiam diri sahaja tapi apabila dia (Serina) beritahu perkara tidak betul, saya perlu bersuara. Saya sy4k mereka berkahwin pada minggu ketiga bulan Februari.

“Pada 9 Mac lalu, saya dicer4ikan dengan t4lak satu. Cvkup sebulan kami bercer4i, Serina k0ngsi berita perkahwinan mereka kepada umum,” katanya.

Bagi mengvkuhkan lagi d4kwaan, Hamizah turut berk0ngsi salinan advannya kepada mStar yang dibuat terhadap Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) PDRM di IPK Perak pada 2 Mac lalu.

Menerusi advannya, Hamizah berkata pada 18 Februari lalu dia dimaklumkan oleh Aidid mengenai pern1kahannya dengan Serina.

Chef Wan l4ngsung tidak bers4lah dalam hal ini.

HAMIZAH

BEK4S ISTERI AIDID

Hamizah turut menyatakan di dalam advannya bahawa perkahwinan itu berlaku tanpa kebenarannya selaku isteri pertama.

Untuk rekod JIPS PDRM berfvngsi bagi memantapkan integr1ti pegawai di samping memastikan tugas dilaksanakan dengan mematuhi st4ndard yang telah ditetapkan.

Dalam pada itu, Hamizah memberitahu dia juga cuba menghvbungi bapa Serina iaitu cef selebriti terkenal Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan bagi menjelaskan perkara sebenar namun usahanya tidak berjaya.

“Saya ada hvbungi Chef Wan untuk jelaskan hal ini tapi tak berj4wab. Dia tidak tahu apa-apa fasal pern1kahan mereka.

“Chef Wan l4ngsung tidak bers4lah dalam hal ini… saya harap ntizen pun jangan menilai dengan membaca cerita satu pihak (Serina) sahaja,” ujarnya.

Sebelum ini Chef Wan melvahkan rasa kes4l apabila mend4kwa Serina sudah men1kah di negara jiran tanpa pengetahuannya.

Gambar Chef Wan ketika bertemu Aidid.

Perkara itu dilvahkan oleh Chef Wan selepas beberapa jam Serina mengumumkan mengenai perkahwinan keduanya itu di Instagram pada Jumaat lalu.

Serina bagaimanapun tamp1l memberitahu bahawa kenyataan bapanya itu adalah tidak benar dan meneg4skan pern1kahannya dengan Aidid diadakan di Malaysia.

Serina sangkal dakwaan 'kahwin lari' di Siam... percaya ada pihak hasut Chef Wan - Sensasi | mStar

Aktres berusia 38 tahun itu juga berkata t1ndakan bapanya memvat naik status kec3wa itu dilakukan selepas dihasvt oleh pihak tertentu yang kvrang senang melihat kebahagiaan mereka sekeluarga.

Serina sebelum ini pernah berkahwin dengan Gavin Edward O’Luanaigh pada 1 Januari 2010 namun disahkan bercer4i talak satu di Mahk4mah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan sep4sang c4haya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saya, 10 tahun.

 

Sumber: Instagram Chef Wan, HMetro, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.