Lepas Tervk Kena ‘Face Sh4ming’ Ketika Live, MUA Bantu ‘Makeup’ Gadis Ini Dan Hasilnya.. Wow!

Baru-baru ini seorang gadis menjadi perhatian ramai apabila videoa ‘live’ di TikT0k dikec4m oleh segelintir pengguna media soslal yang tidak berperikemanusiaan. Gadis tersebut iaitu Sobah Rajaai sebelum ini kcwa dan terkiIan apabila wajahnya disamakan dengan haiwan. Lebih menyedlhkan lagi apabila keluarganya turut dihlna.

Terbaru, seorang jurus0lek iaitu Syakirah Syabari berkongsikan foto dan video solekan terhadap wajah gadis berkenaan. Fuhhh! memang cantik!

Cantiknya!

Jurus0lek Syakirah Syabari berkongsikan foto perubahan wajah gadis berkenaan dengan mengenakan s0lekan dan busana yang ditampilkan ringkas tetapi menawan. S0lekan yang dikenakan ditampil dengan lebih anggun dan menawan.

Sesi s0lekan

Sesi s0lekan tersebut telah dirakam secara ‘live’ di laman Facebook. Rata-rata netlzen memuji hasil solekan yang ditampilkan Syakirah Syabari dari sentuhan pada bahagian kening, mata, hidung dan pipi yang kelihatan kemas.

Disamakan Macam Kh1nzir Ketika ‘Live’, Gadis Terk1lan Keluarga Turut Dih1na Netizen

Terdahulu, seorang gadis menerima kr1tikan dan ‘face sh4mming’ dari netizen sewaktu dia membuat Live di TikTok mengenai tutorial solekan. Netizen turut menyamakan wajah gadis tersebut dengan kh1nzir dan s4mpah di ruangan komen.

Terbaru, memetik laporan Harian Metro, gadis yang dikenali sebagai Nurul Janatul k3cewa dengan sikap segelintir netizen mengaitkan dengan ayahnya yang sudah mninggal dunia. Malah, dia mampu lagi untuk bersabar sekiranya netizen mengecam fizikal dirinya.

Samakan wajah saya dengan kh1nzir

Ketika membuat Live di laman TikTok, terdapat beberapa akaun lain yang tidak dikenalinya telah mel0ntarkan kata-kata neg4tif dan berbentuk mengh1na f1zikal Nurul Janatul. Lebih terkesan lagi apabila kr1tikan tersebut melibatkan ayahnya yang sudah mninggal dunia.

Saya boleh bers4bar lagi jika mereka mengec4m f1zikal saya tetapi jadi sed1h dan m4rah apabila ada yang mengaitkan keluarga kerana ayah saya sudah lama mninggal dunia.

Seperti biasa, saya akan bersembang sementara menunggu lebih ramai pengikut menyertai siaran langsung diadakan. Namun, sebelum bermula lagi sesi tutorial sudah ada yang mengec4m dan menyamakan wajah saya dengan kh1nzir dan s4mpah.

Mengh1na keluarga saya

Biarpun dikec4m teruk oleh netizen, Nurul Janatul terus kuat untuk membersihkan solekan pada wajahnya sebelum menamatkan Live itu. Difahamkan, pada mulanya dia berhasrat untuk melaporkan perkara tersebut kepada pihak polis, namun, apabila diperiksa terdapat beberapa akaun tersebut telahpun diny4haktifkan.

Ada juga yang meminta saya menamatkan siaran langsung dan menutup akaun TikTok tetapi paling terkes4n apabila seorang warganet mempersoalkan ibu ayah saya tidak mengajar saya. Biarpun dikec4m, saya teruskan tutorial dan membersihkan solekan selepas itu sebelum menghentikan siaran langsung selepas sejam.

T1ndakan itu bukan kerana sentap seperti diperkatakan mereka tetapi ger4m apabila ada yang sanggup mengh1na hingga mempermainkan keluarga saya.

Saya dan keluarga ada memeriksa akaun individu terbabit juga sudah diny4haktif. Malah, keluarga nasihatkan untuk tidak memanjangkan isu berkenaan lagipun individu terbabit masih bersekolah jadi tidak mahu dia diambil t1ndakan.

 

Sumber: Syakirah Syabari, Sobah Rajaai , Ohbulan, Harian Metro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.