V4ksin: Suhaimi Saad M0hon Dibuka Hati Mufti & Ulama Lihat Kebenaran Dgn Mata Pandangan Allah

Ingat lagi tak dengan bekas penyanyi kumpulan nasyid In Team, Suhaimi Saad? Jika sebelum ini namanya pernah terpalit dengan kontr0versi kononnya beliau menyediakan khidmat urutan beserta ‘layanan istimewa’, kali ini sekali lagi namanya menjadi sebutan netizen apabila dia membuat sendiri pendirian anti vaks1n.

Terbaru ini, beliau katanya nek4d men0lak vaks1n c0v1d-19 meskipun Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Bakri menyarankan umat Islam untuk mengambil vaks1n.

Berkara ini dided4hkan sendiri oleh beliau di dalam sesawang media sosial miliknya. Menerusi satu perkongsian di Instagram, Suhaimi berkata dia tidak mengec4m ulama atau pun mufti, namun apa sahaja hujah mengenai vaks1n ia tidak dapat mengubah keputusannya.

Aku tak kec4m ulama atau mufti, tak juga berniat mengh4sut sesiapa. Apa pun hujah orang, itu tidak akan semudah-mudahnya mengubah pendirian aku.

Ini sebab aku pun ambil dalil dari al-Quran. Dalam al-Quran, Allah kata kalau kau ikut cara hidup kebanyakan manusia atas muka bumi ni, nescaya kau akan disesatkan dari jalan Allah.

“Aku juga ada pegangan dari hadis sohih. Tinggalkan apa yang meragukanmu dan ambillah apa yang tidak meragukanmu,” katanya.

Suhaimi berkongsi pandangannya itu di akaun Instagram (IG) miliknya.

Menerusi entri tersebut, dia memuat naik paparan skrin mengenai hujah Dr Zulkifli mengenai vaks1n.

Tambah Suhaimi lagi, tiada siapa yang boleh mengh4sut atau memaksanya untuk menerima vaks1n.

“Jadi adil. Tak perlu hasut dan tak perlu paksa. Apa pun dalil dan hujah manusia, kalau kita ragu, tinggalkan itu lebih baik. Lidah boleh menipu,tapi hati takkan pernah berbohong.

“Aku 99% setuju dengan Ahmad Albob. Islam adalah agama Allah. Allah tak perlukan manusia atau sesiapa pun untuk jaga agama Dia.

“Kalau semua orang dalam dunia ni sihat dengan dengan vaks1n tu pun,itu tak akan menambah atau mengurangi apa apa pun di sisi Allah.

“Jaga agama lebih utama bagi aku berbanding vaks1n. Dah berapa banyak vaks1n yang mereka buat, tak menyumbuhkan pun. Malah makin banyak pula penyakit baru,” jelasnya lagi.

Tolak Vaksin COVID-19, Tak Siapa Boleh Paksa Suhaimi Saad - "Aku Rela Mati ..."

Dalam masa yang sama, Suhaimi juga turut menyatakan dia nek4d dan lebih lebih rela m4ti daripada membiarkan agamanya dih1na dan diperbod0hkan oleh musuh Islam.

Aku rela m4ti berbanding membiarkan agama Allah dihina dan diperb0doh-bod0hkan oleh musuh Islam.

Dan aku minta pada Allah agar Allah buka seluruh hati manusia khususnya para mufti dan ulama untuk melihat kebenaran dengan mata pandang Allah.

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang memberikan pelbagai pandangan.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya menyokong pendapat yang dilontarkan oleh lelaki berusia 41 tahun itu.

Amalkan sunnah Rasulullah mudah urusan

Banyakkan belajar supaya diberi kefahaman agama

Selain men0lak vaks1n, Suhaimi dan keluarganya juga turut tidak mengambil sebarang ubat ubatan.

Suhaimi juga tidak menghantar anak-anaknya ke sekolah dan dia serta isteri mendidik sendiri anak-anaknya di rumah secara home schooling.

Suhaimi berkahwin dengan Ina Naim pada Ogos 2007 dan dikurniakan empat orang cahaya mata

 

Sumber: Gempak, Instagram Suhaimi Saad

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf