D4kwa kem4tian bapa dih1na Suhaimi Saad, Keluarga ini mahu ambil tind4kan

Seorang wanita kec3wa apabila bapa angkatnya yang mninggal dunia kelmarin ‘disambut baik’ oleh seorang penyanyi nasyid dipercayai Suhaimi Saad atau lebih dikenali sebagai Mosus.

Menerusi Facebook, Nur Farina Abdullah berk0ngsi satu t4ngkap layar posting bekas anggota kumpulan InTeam itu yang bersyukvr selepas pemergian arw4h bapa angkat wanita tersebut iaitu Zulkefli Nordin.

“Allahuakhbar. Air mata kami anak² dan ibu bukan mengalir kerana Allah ambil abah tapi sed1h, kec3wa dan ger4m dengan macam² cerita dan f1tnah yang sudah dilemparkan pada arw4h abah kami.

“Kami simpan segala bvkti dan tunggu kami bertenang untuk berfikir secara w4ras,” tulis Nur Farina.

T4ngkap layar itu memaparkan reaksi Mosus terhadap sebuah p0sting Allahyrham Zulkefli yang bercerita mengenai kesan sampingan seperti bertambah selera makan selepas disunt1k vaksin AstraZeneca pada 13 Jun lalu.

“Dia dah m4ti. Alhamdulillah. Allah bayar c4sh. Kalau Allah bayar cara hutang, lagi berat,” tulis Mosus.

Seorang lagi wanita dipercayai anak arw4h, Ain T-ant turut menegvr tindakan penyanyi berusia 41 tahun itu yang seolah-olah tidak menghormati kem4tian seseorang.

Menurut Ain T-ant, d4kwaan bapanya yang mninggal dunia akibat vaks1n adalah tidak berasas dan meminta penyanyi itu tidak menyebarkan fahaman tertentu secara ‘membvta tuIi’.

“Masih basah lg kvbur abah kami.. Takde ke s1mpati pd kami sekeluarga wahai saudara Islam ku..? Saya cuba menahan em0si dari post.. Tapi maaf saya gagaI..Saya percaya abah saya tiada hvtang dengan kamu apa lg kenal dgn kamu..

“Kami kenal dia..Kami tau baik bvruk dia..Siapa kita nak menghvkum..Tvduhan dia mninggal sbb vaks1n ni amat berat..Tlg jgn libatkan abah kami dgn sebaran f4haman tuan..Cukupla apa yg tjadi pada kami,” kata Ain T-ant.

Selain itu, terdapat juga kenyataan tular di Twitter @amaaawesome iaitu seorang lagi anak Allahyarham Zulkefli yang mengatakan keluarga mereka sudah membuat laporan polis dan akan mengambil t1ndakan selanjutnya.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan pvnca sebenar arw4h bapa mereka mninggal dunia. Menurut Nur Farina, arw4h dijemput Ilahi ak1bat Covid-19. Namun pada masa yang sama, mereka dilihat dapat menguruskan jnazah di rumah.

Mungkin berlaku sedikit kekeJiruan, sekali gus menyebabkan goIongan anti-vaks1n mengambil kesempatan untuk menyebarkan f4haman mereka! Harap ada penjelasan lebih lanjut daripada kedua-dua pihak.

Terkini, seorang anak kepada arw4h memuat naik status ini di laman sosial Twitter

Gaiszzz.. Dia nak buat live FB malam ni. L4ntak kau la bang kau buat la apa kau suka. D4mage is d0ne. Kami sekeluarga malam ni buat tahIil arw4h abah. Kau live lah sy0k sendiri dgn pengikut kau ye. Assalamualaikum..

Image

Dia dah deIete post tu n bl0ck semua adik beradik kami. N then minta maaf dkt fb status kakak sy tapi korang nilailah sendiri dia punya ayat tu mcm mana. Play v1ctim pulak. D4mage is d0ne. Report pn dah dibuat. Wait n see

Image

 

 

Sumber: OMM (Dayah Muse), Cempedak Cheese, Facebook, Twitter

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf