(Video) Suruh peIanggan ‘scan’ suhu, tapi Pak Guard ni pula dit4mpar hingga jatvh pengsan

Tempatan

Pemer1ksaan suhu badan merupakan 1 peraturan wajib bagi setiap individu yang ingin memasuki sesuatu prem1s di luar, terutamanya kompleks beli-beIah atau pasaraya.

Biasanya, pemer1ksaan tersebut dilakukan sekali sahaja di pintu masuk prem1s dan dikendalikan oleh pengawaI keselamatan yang bertugas.

Bagaimanapun, masih ada juga yang enggan mematuhi ar4han staf keseIamatan dan menganggap perkara tersebut sebagai sesuatu yang l3ceh.

Gadvh di pintu masuk pasaraya

Baru-baru ini, tular video berlaku kekec0han di kawasan pintu masuk sebuah pasaraya terkemuka kerana pengawaI keselamatan bertek4k dengan seorang pelanggan.

Kekec0han itu bermula apabila pelanggan itu ditegvr untuk memeriksa suhu badan terlebih dahulu sebelum masuk ke pasaraya untuk membeli barang.

@ashhpopo

@tescomalaysia #fyp #kotabharu #tiktokkelantan kena tampar sebab tegur tidak scan suhu.

♬ original sound – ashhpopo – ashhpopo

Namun begitu, pelanggan terbabit enggan lalu naik ber4ng lant4ran itu berlakulah pertengk4ran dengan ‘Pakcik Gu4rd’ yang mengarahkannya berbuat sedemikian.

Tak nak scan svhu, t4mpar pakcik gu4rd

Beberapa saat kemudian, ‘Pakcik Gu4rd’ itu dilihat jatvh pengsan apabila dit4mpar oleh pelanggan bi4dap itu secara tiba-tiba.

Difahamkan lagi, pelanggan yang juga menaiki sebuah kenderaan mewah terus meIarikan diri sebaik sahaja menyer4ng ‘Pakcik Gu4rd’ tersebut.

Nasib baiklah, si per4kam video sempat mengambil nombor plat pemilik kenderaan itu untuk t1ndakan lanjut.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata ntizen memberi reaksi m4rah terhadap si peIaku yang disifatkan sebagai kvrang ajar.

Kes1an orang tua tu kau buat macam tu

Benda senang pun payah nak buat

Svsah sangat ke nak scan?

Sem0ga cepat dit4ngkap

Buat rep0rt pergi klinik atau hospital

Dah dapat no plat kereta aj4r sikit

Jadikan video sebagai bvkti

Memang ramai orang macam ni

 

Sumber: TikTok @ashhpopo, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.