“Mama redha Thea pergi nakkk..”- Berat hati ibu, anak mninggal akibat jangk1tan paru2

Keluarga Tempatan

Svkar untuk menerima pemergian insan tersayang, tetapi itu kenyataan perlu dihadapi oleh seorang ibu ini apabila anak perempuannya mninggal dunia akibat jangk1tan kvman di p4ru-p4ru.

Menerusi laman Facebook, Bunga Js Reena memuat naik beberapa ke1ing gambar dan video anaknya Airisthea Nur Inara memaklumkan berita dvka itu sehingga meraih lebih 8,000 perk0ngsian.

Menurut Reena, anaknya yang berusia 10 bulan itu dimasukkan ke Unit R4watan Rapi (ICU) di sebuah hospital selepas mengalami ses4k n4fas pada 10 Mei lalu.

Disangka itu kali terakhir dia men4tap wajah bayi tersebut, namun anaknya yang mesra dipanggil sebagai Thea menunjukkan perkembangan p0sitif sepanjang tiga minggu menerima r4watan di dalam w4d.

“Thea seorang anak yang sangat sempurna.. putih g3bu, c0mel pipi merah, tinggi.. setiap mata yang memandang Thea mesti akan ger4m dengan kec0melan Thea..

“Tempat Thea bukan di sini, tempat Thea sana di syurga.. mama tau Thea pen4t.. thea kuat dan bert4han pun untuk mama..

“Mama ingat itulah kali terakhir mama jumpa Thea.. tapi Thea kuatkan semangat untuk sembvh supaya mama dapat jaga Thea selama 3 minggu dalam w4d,” tulisnya.

May be an image of 2 people and headscarf

Bagaimanapun, ajaI dan ketentuan di tangan Tuhan. Reena menyifatkan tempoh tiga minggu itu adalah bagi si kecil itu melvangkan masa dengan dirinya sebelum pergi menghadap IIahi.

“Rupanya Thea mau luangkan masa dengan mama, manja2 dengan mama sebelum Thea pergi jauh t1nggalkan mama..

“Mama redhakan Thea pergi nakkk, mama tau cukup sudah Thea men4nggung sak1t dan ters1ksa.. Mama haIalkan rahim mama..

“Mama haIalkan susu mama.. mama haIalkan semua makan minum Thea.. damailah Thea di sana.. tunggu mama di pintu syurga,” luahnya seb4k.

P0sting tersebut menerima 12,000 tanda suka dan 4,000 k0men n3tizen yang mengucapkan takz1ah selain kata-kata semangat buat Reena supaya t4bah menerima ujian diberikan Allah SWT.

 

Sumber: Facebook Bunga Js Reena,OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.