” Abang aku tak pernah culas ye dalam Tanggungjawab”- Tidak Tahan Abang Di Hina Kerana Ceraikan Isteri Talak 3, Adik Tampil Jelaskan Perkara Sebenar.

Santai Semasa

 

Sebelum ini tular kisah seorang wanita yang berjaya mempertahankan haknya untuk mendapatkan nafkah setelah di ceraikan dengan Talak 3.

Tidak tahan dengan penghinaan yang diterima , adik kepada bekas suami wanita tersebut tampil mempertahankan abangnya dan menceritakan kisah sebenar..

Assalamualaikum pembuka bicara…

dibulan baik biarlah saya dengan relahati nak membetulkan apa yg diviralkan berkenaan isu isteri diceraikan talak 3 dibulan ramadhan kononnye mangsa …???mangsa ke ek…hurmmm..ramai sangat pm penat nak reply ..lebih remuk hati mak bace komen orang hina abang aku mcm2….
TAHNIAH

Sebab ko dah menang tuntutan ko ..Alhamdulillah takpe itu rezeki ko tapi tolongla kakak sudah2 la nak viralkan semua perkara…
Untuk makluman semua …kakak yg membelasah abang aku (pukul dan sepak tak silap aku la ade saksi ) memaksa abang aku ceraikan dia…bile di belasah tubi2 abg aku tunaikanla permintaan dia dengan lafaz…aku ceraikan ko aku ceraikan ko aku ceraikan ko itu ..kakak bersungguh mengarang dalam borang mengatakan abang aku lafaz cerai lebih 5kali maka jatuhla talak 3 …

Kakak aku tgk tak pernah hormat pada abg aku…depan kitaorg sampai sekarang aku takkan lupa..makan berdamai…abang aku pegang anak sedangkan ko rakus makan makanan…bile abang aku nak makan ko tengking abang aku hadapan kitaorg …terus Abah aku bangun amik anak ko dr pangkuan abang aku…itu betul2 depan kitaorg belakang kitaorg Allahualam…

 

Ko tak bole salahkan abang aku jika abang aku jumpa orang lain ..mana tanggungjawab ko…aku kenal abang aku mcmana…aku penah sakit kena buatan orang terkencing kat dapur tak sempat g tandas abang aku yg basuh tahu!!!..kemas umah semua dia buat dari sekolah menengah lagi…Dengan ko aku tahu dia buat semua menda tu..sbb pernah tgk komen ko kat fb ko bising baju kerja ko rosak sikit sbb abang aku basuh tak kena cara kan…orang lain buat sendiri tp ko tak bersyukur dpt suami mcm tu…..
Ape lagi ko tak puas hati …sepatutnya ko munasabah diri dekatkan diri dgn tuhan mintak Allah berikan yg terbaik ..Dulu aku kesiankan ko bg nasihat tp pening kepala aku nasihat suwuh terima ketentuan ko tak leh move on..
Macam2 ko racun aku pasal abang aku dulu…aku nak marah jugak..sbb kesiankan ko tapi aku silap…aku tak pernah tgk abang aku sebahagia dgn pompuan dia kawin sekarang…mungkin Allah bagi yg terbaik selepas ape yg jadi bile die dengan ko…

Pesanan kepada wanita tersebut..

Kepada pem viral ..kami masih ade mak bapak sedara mara yang terkesan dgn berita ni…Abang aku bukan culas ..bukan tak bertanggungjawab…semua dah dia beri tapi oleh sikap tak berpuashati dan dendam bekas isteri dia viralkan perkara ni..dalam pada tu masih maafkan ape yg pompuan tu buat…
Tak semua pompuan yg bercerai tu tak bersalah…
Ingat sikit kakak mcm2 perkara dia boleh bangkitkan untuk tentang ko…tapi die dah bahagia dan tak sekelumitpun untuk memikirkan perkara yg lepas…
Apalah salahnye ko buat perkara yg sama
redha dengan ape yg berlaku…
ni aku sertakan gambar abang aku dgn anak die…abang aku tak pernah culas ye dlm tanggungjawab!

Image may contain: 1 person, smiling

 

 

Tolong sampaikan kepada mangsa cerai talak 3 ni ..Kami ade semua bukti saksi dan juga kertas mahkamah sbb perceraian dia dulu Nak viralkn bole sgt…tp biarla Allah yg balas atas segala galanye…

 

sumber : FB Aini Diniy