KehiIangannya Dit4ngisi Seluruh Negara, Hari Ini Genap 6 Tahun Pemergian Allahyrham Tuan Guru Nik Aziz

Hari ini bertarikh 12 Februari 2021, sudah genap enam tahun pemergian permata ummah, Allahyrham Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Keperibadiannya yang zuhud, penuh ilmu di dada, berakhlak lagi tawaduk menjadikan figura ini menjadi insan yang dihormati segenap kaum dan bangsa.

Arwh ditakdirkan mninggal dunia pada malam Jumaat, sekitar jam 9.40 malam pada 12 Februari 2015 lalu akibat knser pr0stat yang dih1dapinya selepas dir4wat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) selama 25 hari.

Hari ini anakanda arwh, Ustaz Nik Omar memuat naik beberapa keping foto ketika majlis pengebvmian jnaz4hnya ketika itu.

Jika diimbas semula foto-foto ini, pasti kita akan mengal1r air mata kerana pemergiannya ibarat satu keh1langan besar buat negara.

Terlalu ramai yang datang pada pagi itu. Sanggup berses4k dan berhimpit semata-mata mahu melihat jnaz4h arw4h buat kali yang terakhir.

Ketika itu, liputan media juga sangat luas. Ia menandakan pemergian s0sok tubuh yang disegani ramai ini menjadi perhatian seluruh pelvsuk negara dan dunia.

Ekoran perk0ngsian Ustaz Nik Omar itu, ramai rakan dan pengikut di Facebook turut bersed1h atas pemergian arw4h, biarpun sudah enam tahun berlalu.

Ramai antara mereka yang menitipkan kata-kata d0a, serta berkongsi sedikit pengalaman yang ada bersama arwh.

Pemergian yang ditang1si seluruh negara.

Pernah z1arah arwh ketika di rumahnya dulu.

Perjalanan pun dipermudahkan.

Tidak kurang juga, seorang warganet berbangsa Cina ini juga pernah berpeluang berada di sisi arwh.

Bersempena hari Jumaat yang mulia ini, marilah bersama-sama kita mend0akan agar semoga Allahyrham Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang dijanjikan syurga.

Amiin. Al-Fatihah

 

Sumber: FB Ustaz Nik Omar, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.