(Video) “Saya akui k0yak r4bak..”- Erma Fatima Nek4d Sek4t K0men Lepas Dikec4m Tervk

GARA-GARA memberi pendapat berbeza mengenai infIuencer media sosial meninggikan suara terhadap warga emas, pelakon dan pengarah Erma Fatima menerima kec4man daripada net1zen.

Enggan membiarkan laman sosialnya menjadi medan orang ramai menjadi lebih tidak ber4dab, Erma atau nama sebenarnya Fatimah Rahmad Ali mengambil keputusan untuk menvtup ruangan k0men di Instagram.

Menurut pelakon berusia 53 tahun ini, dia tidak mahu kenyataannya berhvbung isu infIuencer yang dikenali sebagai Carl Samsudin itu terus menjadi tuIar dalam k0nteks yang neg4tif.

Erma 2Erma dikec4m net1zen kerana seakan-akan meny0kong t1ndakan Carl Samsudin.

“Saya minta ampun dan maaf kerana terpaksa tvtup semua komen yang ada dalam IG. Niat saya buka IG untuk seronok dan k0ngsi avra positif.

“Sejak kisah Carl ini, terlalu banyak m4ki-m4kian… saya rasa itu satu avra tidak bagus dan t0ksik. Saya tak perlu orang mem4ki dan menggalakkan lagi orang m4ki.

“Saya tak berminat… isu Carl ini tak perlu v1ral. Saya dah tua dan dah nak m4ti. Rumah kata pergi, kvbur kata mari. Dah tak ada masa nak fikir fasal v1ral. Anda ada prinsip anda, begitu juga saya,” katanya.

Menerusi laporan mStar pada Khamis, Erma berkata dia tidak melihat Carl Samsudin bersikap bi4dab sebaliknya hanya ingin memberi m0tivasi kepada geIandangan terutama anak muda.

Minta maaf untuk seketika ini, kita tvtup dahulu komen.

ERMA FATIMA

PELAKON & PENGARAH

Pernah berdepan dengan geIandangan bermasaIah, Erma beranggapan segelintir mereka sememangnya memerlukan tegvran ker4s jika mahu perubahan.

Dalam pada itu, pelakon drama siri Mak Cun ini memberitahu dia tidak pernah menggunakan bahasa tidak elok ketika menyuarakan pendapat malah beranggapan Carl juga sama sepertinya.

“Saya tak guna bahasa tidak baik… begitu juga Carl. Mungkin per4daban, dia sedikit k4sar tapi masing-masing ada pr1nsip. Masing-masing ada hak untuk k0men.

“Platform saya bukan tempat untuk m4ki, terpaksa tvtup komen untuk ketika ini bagi meredakan em0si anda,” ujarnya.

Erma 3Carl bertemu semula dengan warga emas tersebut untuk mem0hon maaf.

Sejak Rabu, tular video seorang usahawan yang juga infIuencer media sosia meninggikan suara kepada seorang warga emas di Pusat Trans1t GeIandangan Kuala Lumpur sehingga mengvndang kec4man net1zen.

Bagaimanapun, Carl menerusi Instagram miliknya tampil membuat perm0honan maaf dan turut bertemu semula dengan w4rga emas tersebut.

Sementara itu, kakak kepada aktres Datin Seri Umi Aida ini mengakui dia berasa kes4l dengan sikap segelintir anak muda yang menggunakan bahasa kes4t di laman sosial.

“Saya akui saya rasa ‘k0yak’ dan r4bak tengok anak muda bangsa kita yang k0non-k0nonnya bercerita tentang ad4b tapi per4daban anda dalam sosial media… nauzvbillah.

“Saya minta maaf kepada yang suka dan tak suka, minta maaf untuk seketika ini, kita tvtup dahulu komen,” katanya lagi.

Erma Fatima tak anggap Carl Samsudin bi4dab, dia guna cara ‘geg4r’ bagi m0tivasi – “Ada kalanya cakap lembvt tak jalan”

VIDEO] Erma Fatima tak anggap Carl Samsudin biadab, dia guna cara 'gegar' bagi motivasi - “Ada kalanya cakap lembut tak jalan” - Sensasi | mStar

TERDAHULU, Erma Fatima berkata, dia tidak melihat infIuencer dikenali sebagai Carl Samsudin itu bersikap bi4dab sebaliknya hanya ingin memberi m0tivasi kepada geIandangan terutama anak muda.

Pernah berdepan dengan geIandangan bermasaIah, pelakon berusia 53 tahun ini beranggapan segeIintir mereka sememangnya memerlukan tegvran ker4s untuk mengubah nasib kehidupan mereka.

“Saya bukan setuju dengan t1ndakan dia tapi saya tak nampak dia bi4dab atau kvrang ajar. Lain la kalau dia guna perkataan kes4t atau k4sar. Saya tengok video itu berulang kali sebelum nak beri k0men.

“Bagi saya, itu cara dia nak beri m0tivasi kepada goIongan geIandangan terutama anak muda. Dia hanya jadikan pakcik itu sebagai contoh untuk anak-anak muda yang memilih untuk menjadi geIandangan.

“Saya faham pakcik itu orang tua dan mungkin cara individu itu ada k4sar sikit. Tapi saya melihat dia sebagai seorang yang sedang beri m0tivasi, dia cuma Iantang dan teg4s.

“Sebab ada kalanya, nak beri m0tivasi dekat orang geIandangan ini kalau cakap lembvt… tak jalan. Saya pernah berdepan dengan orang geIandangan, jadi saya tahu per4ngai mereka macam mana,” katanya ketika dihubungi mStar.

Sebelum ini, pemilik nama Fatimah Rahmad Ali itu menyuarakan pendapatnya mengenai video membabitkan infIuencer media sosial itu di Instagram.

“Aku dapat rasa apa yang dia rasa masa bagi talk ini. Aku juga faham apa yang pakcik tu rasa. Cuma ada waktunya orang kita ni kena geg4r sikit untuk bangunkan daripada tidur. Mungkin cara dia g4nas sikit,” ujarnya.

Dalam pada itu, pelakon drama Mak Cun ini berharap semua pihak tidak hanya menonton video itu daripada satu sisi sahaja tanpa menilai perkara lain.

“Apa yang dilakukan individu itu hanya untuk beri m0tivasi agar anak-anak muda boleh mengubah nasib tanpa perlu memilih menjadi geIandangan.

“Kita tak boleh hanya melihat pakcik itu sahaja… kalau anda tengok video itu betul-betul, ada ramai anak-anak muda geIandangan di situ. Ramai anak muda sekarang memilih untuk jadi geIandangan.

“Sedangkan mereka boleh bekerja tapi pemaIas. Mungkin orang melihat individu itu muda dan tiada ad4b bercakap dengan orang tua seperti itu. Tapi itulah cara orang beri m0tivasi.

Erma 2Netizen kec4m t1ndakan infIuencer yang dikenali sebagai Carl Samsudin.

“Net1zen hanya nampak individu itu kvrang ajar tapi kita tak berada di situ dan tak tahu per4ngai sebenar segeIintir geIandangan macam mana… ada yang peng0tor dan pemaIas,” ujarnya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf