(Video) Kant0i Jual Minyak Wangi Tirvan? Rumah Selebriti Ini Diserbv KPDNHEP

SERI KEMBANGAN: Seorang selebriti media sosial ditahan kerana disy4ki menjual minyak wangi berjenama antarabangsa t1ruan dalam satu serbvan di sebuah kondominium di Taman Pinggiran Putra di sini, hari ini.

Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Selangor, Muhammad Zikril Azan Abdullah, berkata dalam serbvan kira-kira jam 3 petang, pihaknya mer4mpas lebih 1,000 botol minyak wangi yang dianggarkan bernilai RM150,000.

“Sias4tan awal mendapati sebotol minyak wangi dijual dengan harga serendah RM150 hingga RM200 dan mampu meraih keuntungan sehingga ribuan ringgit setiap bulan.

“Mangsa (pembeli) juga turut diberitahu produk itu adalah tulen,” katanya ketika ditemui di lokasi serbvan di sini hari ini.

Beliau berkata wanita berusia 26 tahun itu yang turut dibantu oleh suaminya beroperasi kira-kira setahun dari rumah berkenaan dengan memasarkan barangan berkenaan melalui platform media sosial Instagram dan Facebook.

Bagaimanapun, sehingga sekarang masih belum dided4hkan siapakah gerangan selebriti yang terlibat.

TONTON VIDEO :

Menggunakan populariti untuk menjana pendapatan adalah langkah yang bijak kerana tak mensia-siakan rezeki Tuhan. Namun menjadi kesalahan bila pen1puan berlaku.

“Pemeriksaan juga menemui slip penghantaran barangan, set yang digunakan untuk siaran langsung dan kotak pembungkusan,”

Jana lebih RM10 ribu sebulan jual produk ti1ruan

Wanita berkenaan dikatakan menjual dan mendakwa produk tersebut adalah tulen. Sebotol minyak wangi dijual dengan harga RM150 hingga RM200!

“Individu berkenaan mengaku mampu meraih keuntungan lebih RM10,000 sebulan hasil penjualan minyak wangi ti1ruan berkenaan.”

Menurut Harian Metro, wanita terbabit akan dirakam keterangan dan diberikan jaminan polis.

“Dia akan dipanggil untuk memberi keterangan bagi membantu si1astan mengikut Se1ksyen 102 Akta Cap Dagangan 2019.”

Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Selangor, Muhammad Zikril Azan Abdullah (kiri) bersama pegawai yang bertugas menunjukkan minyak wangi berjenama antarabangsa tiruan dalam satu serbuan di sebuah kondominium di Seri Kembangan hari ini. - Foto BERNAMA Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Selangor, Muhammad Zikril Azan Abdullah (kiri) bersama pegawai yang bertugas menunjukkan minyak wangi berjenama antarabangsa t1ruan dalam satu serbvan di sebuah kondominium di Seri Kembangan hari ini. – Foto BERNAMA

Antara Komen Dari Netizen

Oiii satu satu kess la.. Penat nak ikut.. Dari macav scm, dato lompat pagar sprm, dua selebriti bakal dipanggil sprm, pesaklt kansr scm mintak bantvan.

Bagitahu je la nama selebritl ni.. Malas nak teka dah.

Sepatutnya kerajaan dah boleh gazetkan jabatan netlzen malaysia sbg jabatan rasmi..ramai netizen akan dpt gaji bulanan..maklumlah musim c0vid ni ramai yang menganggvr..lgpn dh mula keje dari rumah kan..sesuai sangat la tu.

Kwn²,tolongla..kalo ade seller jual perfume clalm 0ri rject atau harga lebih murah dari pasaran,ketahuilah bahawa perfume² itu adalah fke..kalo designer perfume mcm Dior & Chanel pn dorg jual bawah rm200,confirm 100% fke.

Hat lompat tembok x habis lagi..Ni mai pulak minyak wangi..Adakah scmer minyak wangi

Penat pembawang² sekalian….tak habis 1 kess …ada lg kess yg pnas…membabltkan selebriti…sejak kes lompat pagar habis terb0ngkar satu².

 

Sumber : Bernama, BH Online, OhMedia, LobakMerah, Harian Metro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.