(Video) Reaksi Lucu Luqman Hakim Cuba Belajar Bahasa Belanda Cvri Perhatian Netizen

Pemain bola sepak profesional muda Malaysia, Luqman Hakim Shamsudin yang kini bermain untuk kelab Belgium yang merupakan KV Kortrijk sekali lagi menjadi topik utama bagi semua netizen.

Baru-baru ini, videonya bersama keluarga angkatnya di Belgium menjadi viral. Video tersebut adalah mengenai bagaimana Luqman Hakim Shamsudin belajar bahasa Belanda.

Dalam video ini, kita dapat melihat bahawa Luqman Hakim Shamsudin secara spontan berusaha belajar bagaimana mengucapkan kata “BIEFSTUK MET PATATJES” yang bermaksud stik daging lembu dengan kentang.

Ia adalah salah satu makanan paling terkenal yang terdapat di Belgium. Dia mendapat pelajaran bahasa Belanda dari keluarga angkatnya sendiri.

Penyiaran video itu juga menyebutkan bahawa keluarga angkat Luqman Hakim Shamsudin telah mengajarnya banyak bahasa Belanda kepadanya sehingga dia akan lebih terbiasa dengan bahasa yang akan digunakan semasa dia berada di sana.

Luqie bersama basikal elektrik baru untuk memudahkannya ke ‘training ground’ dan bergerak

Luqman wira skuad B-21 KV Kortrijk

Terdahulu, seminggu yang lalu pemain muda sensasi negara itu meledak gol kemenangan bagi membantu skuad Bawah 21 Tahun (B-21) KV Kortrijk menewaskan KFCO Beerschot Wilrijk, 1-0 pada aksi Kumpulan 2 Liga Belgium B-21, hari ini.

Gol tunggal perlawanan yang dijaringkan Luqman Hakim menerusi tandukan itu hadir pada minit ke-83, menurut laman sesawang https://azscore.com/football/game/kfco-beerschot-wilrijk-kv-kortrijk-202… dan ciapan Twitter @pemain_ke_12.

Ia merupakan kemenangan keempat KV Kortrijk selepas mengharungi enam perlawanan dan menyaksikan kelab itu kini berada di kedudukan keempat dengan mengumpul 14 mata.

Luqman Hakim, 18, berlepas ke Belgium pada Ogos lalu menandatangani kontrak lima tahun bersama KV Kortrijk yang dimiliki taikun perniagaan Malaysia Tan Sri Vincent Tan.

 

Sumber: Instagram kvkortrijk_malaysiafan, Harian Metro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.