D4kwa wanita Kelantan peng0tor & pis4u cvkur, gadis ini terima kec4man hebat ntizen

Sebelum ini tular di media sosial berkenaan kisah seorang pemuda yang memvtuskan hvbungan percintaan dengan kekasih apabila ibu wanita itu meminta hantaran RM30,000 sedangkan dia tidak mampu.

Perk0ngsian di TikTok itu benar-benar membuatkan banyak pihak ger4m kerana kasihan melihat nasib pemuda berkenaan yang mengakui hanya bekerja biasa sahaja.

Disebabkan banyak portal dan laman Facebook yang berk0gsikan semula kisah pemuda tersebut, pastinya banyak komen diterima daripada ntizen.

https://www.tiktok.com/@mr_syahriman/video/6964347747591867650?referer_url=https%3A%2F%2Fohmymedia.cc%2Fdakwa-wanita-kelantan-pengotor-pisau-cukur-gadis-terima-kecaman-netizen%2F&referer_video_id=6964347747591867650&refer=embed&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Ada yang k0men isu negeri pulak

Namun, komen daripada seorang gadis yang juga pengguna Facebook telah membuatkan banyak pihak m4rah kerana dia dengan sel4mba menyentuh isu kenegerian dalam mengulas kisah viral itu.

Dalam komen tersebut, gadis berkenaan sesuka hati sahaja menyatakan bahawa wanita berasal dari Kelantan peng0tor, pemaIas dan juga pisau cvkur.

Hal ini pastinya membuatkan banyak pihak ber4ng dan tidak setuju dengan komen ‘ber4ni’ tersebut.

Suka2 kvtuk orang lain

Rata-rata netizen telah mengec4m tindakan kuvrang bijak gadis tersebut di ruangan komen kerana bukan hanya menjatvhkan marvah wanita negeri berkenaan, tetapi menunjukkan sisi kurang bijaknya dalam meninggalkan pendapat.

 

 

Kebanyakkan daripada netizen juga menasihatkan agar gadis tersebut berhati-hati ketika meninggalkan komen kerana bimbang mencetuskan perbalahan orang ramai di media sosial.

“Saya hanya kuIi..” – Diminta sedia hantaran RM30k, pemuda rela lepaskan kekasih

SEBELUM ini kec0h satu perk0ngsian video di platform TikTok baru-baru ini, Ahmad Syahriman mengakui dia hanya memiliki pendapatan yang sederhana dan tidak mampu menanggvng permintaan RM30,000 daripada ibu bekas kekasihnya itu.

“Berk0rban demi kebahagiaan”

“Ibu awak minta hantaran RM30,000.. tapi saya hanya seorang kuIi. Dengan itu, saya terpaksa lepaskan awak. Semoga awak dipertemukan j0doh yang baik-baik,” tulis pemuda berusia 26 tahun itu.

Rakaman video berdurasi 17 saat itu memaparkan Syahriman yang dipercayai bekerja sebagai pegawai pemeriksa kesihatan sedang melakukan tugasan r0ndaan selain turut berkongsi foto bersama ibu tersayang.

Posting tersebut menerima hampir 40,000 tanda suka serta 2,709 komen netizen dimana rata-rata terkejvt mengenai permintaan RM30,000 itu yang disifatkan sangat tinggi dinilainya untuk ditunaikan oleh kebanyakan bakal suami.

Selain itu, ada juga segelintir individu mend0akan pemuda berasal dari Kelantan itu agar dipertemukan j0doh dan bakal mentua yang sebaiknya tanpa memandang s0al wang ringgit.

Mahal betul.. lawa sangat ke?

Jangan la beb4n pihak lelaki

M0ga jumpa j0doh yang lebih baik!

Cari yang terbaik, bukan yang menjuaI

Kalau kacak macam awak, saya tak minta banyak…

Bagaimanapun, perkara yang terjadi tidak mematahkan semangat Syahriman sebaliknya terus bekerja untuk mengumpul duit demi menghadapi pelbagai cabaran di masa akan datang.

@mr_syahriman

Bekerja demi mengumpul wang hantaran yg semakin mencabar. #tiktokmalaysia #fyp #tiktok #fypppppppppppppp

♬ DJ Merayu – Rian.A

“Bekerja demi mengumpul wang hantaran yang semakin mencabar,” tambahnya lagi.

 

Sumber: Anak Kelantan, OMM, TikTok @mr_syahriman

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.