Baru je Polis k0mpaun tak pakai ‘mask’, Usahawan cakap kas4r ni kena ‘tib4i’ pula dengan Taiko Malik

Hiburan

Hari ini tuIar di media sosial berkenaan seorang lelaki yang merupakan us4hawan terkenal meIayani w4rga emas dengan k4sar. Usahawan tersebut mempers0alkan kisah Iampau w4rga emas itu yang dikatakan kurang berusaha. Korang dah tengok video tu?

Ad4b mana ad4b? Bukan main dia nak ‘sekolah’ kan orang. Walaubagaimanapun, usahawan tersebut telah dikenakan k0mpaun sebanyak RM1,500 atas kesaIahan meIanggar pr0sedur 0perasi standard (S0P) disebabkan tidak memakai peIitup muka seperti yang dapat korang lihat dalam video berdurasi 49 saat itu.

Kena panggil pihak polis

Menurut laporan Harian Metro, Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah mengesan perkara ini dan kejadian itu berlaku pada 11.30 pagi semalam ketika dia menyampai cer4mah m0tivasi bertajuk ‘ubah hidup’ kepada 20 geIandangan di satu pusat trans1t.

Menurut wartawan daripada Astro Awani telah menulis menerusi Twitternya @FareezAzmann bahawa Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Mohamad Zainal Abdullah memaklumkan pihak polis telah memanggil lelaki terbab1t dan dia dikenakan k0mpaun kerana meIanggar pr0sedur 0perasi standard (S0P).

Tak pakai peIitup muka

Tambahnya, usahawan tersebut yang juga suami kepada pemilik butik pakaian wanita terkenal telah dikenakan k0mpaun sebanyak RM1,500 kerana tidak memakai peIitup muka.

Dia telah dipanggil ke IPD Dang Wangi untuk memberikan keterangan.

“Dalam hal ini, polis telah keluarkan k0mpaun kepada individu tersebut kerana tidak memakai peIitup muka,” kata ACP Mohamad Zainal.

Yana Samsudin ‘p4nas hati’ tengok sikap infIuencer tak ber4dab – “Betullah, duit tak boleh beli ad4b!”

DALAM pada itu, pelakon Yana Samsudin antara yang bengang dengan kelakuan lelaki berkenaan kerana dilihat seolah-olah tidak tahu tentang adab ketika bercakap dengan orang yang lebih berusia.

“Saya tak kenal dia… macam biasa saya scr0ll Instagram nak tahu perkembangan hari ini dan nampak pula video tersebut.

“Saya memang m4rah sangat sebab bagi saya apa yang dia buat itu agak k4sar dan b1adab… tak sepatutnya seorang pakcik diperIakukan sebegitu rupa.

“Walau siapa pun kita, tak kiralah penceramah ke ahli perniagaan ke… kita kena tahu ad4b kalau nak bercakap dengan orang,” katanya ketika dihubungi mStar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherry Ibrahim (@sherryibrahim)

Video yang dimuat naik Sherry Ibrahim di Instagramnya.

Yana turut menambah lelaki tersebut perlu tahu cara-cara untuk berinteraksi lebih-lebih lagi sekiranya dia adalah seorang yang dikenali ramai.

“Mungkin dia buat sesi m0tivasi, memang boleh nak bertanya kepada aud1ence dia… tapi cara dia berinteraksi itu tak kena.

“Dia boleh rendahkan int0nasi dia, bukannya tanya macam nak pergi berper4ng. Sebagai contoh, boleh je kalau dia cakap, ‘minta maaf pakcik saya nak bertanya ni’. Itu lebih manis.

“Kasihan saya tengok pakcik itu diperlakukan macam itu. Saya harap benda ini jadi ikt1bar untuk semua orang agar sentiasa jaga ad4b,” katanya.

Saya memang m4rah sangat sebab bagi saya apa yang dia buat itu agak k4sar dan b1adab.

YANA SAMSUDIN

PELAKON

Terdahulu, pelakon Sherry Ibrahim berk0ngsikan sebuah video menunjukkan lelaki yang dipercayai usahawan produk kecantikan bercakap dengan nada tinggi dan mempersoalkan tentang masa siIam seorang lelaki w4rga emas semasa menjalankan satu sesi m0tivasi.

“Menyes4l tak masa muda dulu tak buat betul-betul? Banyak main-main, tak buat betul-betul… maIas, menyesaI tak?” soal usahawan itu kepada w4rga emas berkenaan dalam nada tinggi di hadapan orang ramai.

Yana atau nama sebenarnya Norliana Samsudin, 37, turut meninggalkan komennya menerusi entri tersebut kerana sed1h melihat air muka w4rga emas yang seusia bapanya itu.

“Ayat tu boleh elok sikit… Ya Allah, pakcik tu dah macam ayah aku… sangat biadab!” tulisnya.

yana1
Yana sed1h lihat w4rga emas diperlakukan seperti itu.

Selain Yana, beberapa selebriti tempatan turut mengec4m tindakan biadab lelaki tersebut.

“Eh dia punya dab1k dada… kenapa tak ambil emak ayah dia sendiri ganti tempat pakcik tu? Baru senang sikit, sudah h1na orang” tulis Shakilla Khoriri.

“Sebab itu orang cakap ad4b ini tak ternilai, orang banyak duit belum tentu boleh beli ab4b,” kata penyampai radio, Raden.

“Allah boleh tar1k nikmat rezeki yang diberikan bila-bila masa je. Ini terjadi apabila dah rasa diri tu hebat sangat. Hilang resp3k, duit tak boleh beli ad4b” kata Uyaina Arshad.

Terkini! Aaron Aziz pula ‘bersuara’ isu Usahawan m4rah w4rga tua.

Trebaru, Pelakon KL G3ngter Aaron Aziz telah memuat naik status di laman sosial miliknya memberi ‘kata dua’ mengenai kes yang tuIar hari ini dimana seorang usahawan yang dikatakan bercakap k4sar kepada seorang w4rga emas di Pusat Trans1t GeIandangan Kuala Lumpur.

Berikut kenyataan yang di muat naik:

Salam brader. Lu Kalau nak tolong orang Jangan nak k0rek corek kisah silam siapa siapa. Gua tak tahu la lu siapa Tapi jaga lu punya ad4b.

Diaorang geIandangan, penag1h ke, pengem1s ke lu Kalau nak buat kerja Kebajikan this is not the f%@kin way.

Jangan jatvh kan marvah orang, semangat orang, pendirian orang, nasib orang. Kalau lu rasa lu di hantar Tuhan utk ‘toIong’ orang susah skrg ALLAH juga boleh kasi lu svsah.

Kasi lu ingat sikit….

Rata-rata netizen bersetuju dengan kenyataan Aaron Aziz

Just another att3nt1on seeker.. ab4ikan dia..

Ingat dia banyak duit boleh buat orang sesvka hati..

Dia belum kenal siapa Malik!..

Sumber: Twitter @FareezAzmann, @IbuPeri_, OMM (Nuha Kefli), Ohmedia, Twitter @IbuPeri_, Instagram @jofliam, Instagram Aaron Aziz, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Teruskan berhibur dengan kisah-kisah menarik menarik dibawah ini yang dikongsikan.