(Video) TuIar luki$ p0tret TokTi… Zulin Aziz dapat banyak tempahan, tak ber4ni ambil ‘order’ sebab..

Hiburan

PELAKON dan pengacara Zulin Aziz tidak menyangka luk1san p0tret beberapa selebriti tempatan yang dihasilkannya menjadi tvlar dan menerima pujian ramai.

Menurut Zulin atau nama sebenarnya, Farah Azleenda Abdul Aziz, 32, dia baharu sahaja berj1nak-j1nak dalam bidang luk1san digital seperti yang dik0ngsikan di laman Instagramnya.

“Saya baharu sahaja belajar meluk1s secara digital melalui Ipad yang baharu saya beli minggu lepas. Tak sangka ramai suka dengan luk1san saya itu malah ada yang suruh saya buka 0rder untuk dijual.

“Tapi saya tak ber4ni sebab banyak lagi nak kena perbaiki. Sebelum ini memang saya suka meluk1s sebab arw4h ayah sendiri merupakan guru seni luk1s… kiranya semua dalam ahli keluarga saya memang pandai meluk1s.

“Dulu saya meluk1s di kanvas cuma sekarang beralih kepada digital untuk lebih mengasah bakat dalam cabang ini pula,” katanya ketika dihubungi mStar.


Zulin turut meluk1s p0tret Datuk Seri Vida dan Sheila Rusly.

Menerusi Instagram, Zulin berk0ngsikan potret luk1san digital penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza, usahawan Datuk Seri Hasmiza Othman atau Vida dan juga pelakon dan produser, Sheila Rusly yang menerima pujian ramai.

Turut mendapat permintaan daripada rakan selebriti, Zulin berkata, dia masih lagi dalam proses pembelajaran dengan mengikuti tutorial di YouTube.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by زولين عزيز (@zulinaziz)

“Ada juga dapat request daripada rakan-rakan artis, tapi saya suruh mereka sabar dahulu sebab banyak yang saya kena perbaiki.

Sebelum ini memang saya suka meluk1s sebab arw4h ayah sendiri merupakan guru seni luk1s.

ZULIN AZIZ

PELAKON, PENGACARA

 

View this post on Instagram

 

A post shared by زولين عزيز (@zulinaziz)


“Saya selalu meluk1s pun sebelum tidur sebab masa itu sahaja yang saya free, seharian sibuk dengan bisnes sambal resipi saya sendiri.

“Kiranya PKP kali ini saya tengok daripada sudut positif juga yang mana dapat belajar benda baharu iaitu luk1san digital. Ia juga berguna buat tujuan pemasaran bisnes kalau nak buat logo atau banner,” ujarnya.

Mengakui luk1san digital tidak ‘reny4h’ berbanding luk1san kanvas, Zulin berkata ia lebih menjimatkan masa.

“Saya puas luk1s guna Ipad, selain ia jimatkan masa… kalau kita meluk1s kat kertas, kita kena tunggu kering dulu baru boleh tambah-tambah warna.

Zulin Aziz bengang dikaitkan Macau Scam - Kosmo DigitalZulin memang minat meluk1s sejak kecil.

“Teknik luk1san digital pun buatkan rumah kita tak c0mot, kalau tak di rumah saya ini memang ada satu sudut untuk saya berkarya luk1s atas kanvas, memang c0mot tempat itu.

“Sekarang saya tak perlu lagi nak berkemas sebab semuanya mudah. Nampak macam senang, tapi sebenarnya kena ada teknik nak buat luk1san digital ini, kena rajin-rajin belajar di YouTube,” katanya lagi.

Sementara itu, ditanya tentang perkembangan seni, pelakon kelahiran Kuala Lumpur ini berkata, segala aktiviti lakonan dan pengacaraan terpaksa ditanggvhkan sehingga ke satu tarikh baharu.

“Saya ada dapat job hosting program travelogue yang sepatutnya memulakan penggambaran pada bulan depan, tapi kita masih dalam keadaan PKP… saya cuma tunggu sahaja bila tarikh baharu yang akan diberi pihak produksi sebaik dibenarkan bekerja,” katanya.

Cantik si0ttt.. sama plak tu..

Pandai betul.. you tekap yee..


Sumber: mStar, Instagram Zulin Aziz

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.